نوشته شده توسط : رضاشعبانی

حتما به خاطر دارید که با رواج استفاده کاربران آیفون و آیپد از iOS 7 گزارش هایی مبنی بر عود کردن بیماری شهری به خاطر افکت های حرکتی آن دریافت شد. اپل سر انجام با عرضهiOS 7.0.3 امکان برطرف کردن مشکل با شخصی سازی بیشتر را فراهم آورد، ولی دیدگاه طراحان این شرکت در مورد افکت ذکر شده هنوز جای بحث دارد.

 
معرفی اولین آیفون، کاربران دستگاه های موبایل را با شبیه سازی های جالبی از دنیای بیرون آشنا کرد؛ فشار دادن دکمه ها، ورق زدن صفحه ها، اسکرول کردن وبسایت ها، و غیره. با عرضه iOS 7 همه از این سخن گفتند که طراحی iOS تخت شده، ولی انگار دیدگاه طراحان اپل این نبوده.
 
جانی آیو و گروهش باز هم دنیای بیرون را در درون تلفن ها جای داده اند، اما به شکلی متفاوت و به این صورت که با تپ کردن روی هر آیکون، نمای پنجره آن برنامه از دل آیکون با سرعت به شما نزدیک شده و آیکون های سایر برنامه ها را از صفحه نمایش بیرون می راند.
 
بر طبق محاسباتی که صورت گرفته، این حرکت درست عین نزدیک شدن یک جسم از فاصله ۱.۶ متری و با سرعت ۲ متر بر ثانیه (۷.۲ کیلومتر بر ساعت) به شما است، طوری که ظرف ۰.۸ ثانیه پنجره اپلیکیشن از دل آیکون برنامه رشد کرده و همه صفحه نمایش را اشغال می کند.

 
اما وقتی روی آیکون یک پوشه کلیک کنید، فاصله و سرعت قابل محاسبه فرق دارد و درست مثل این است که آیکون های مینیاتوری پوشه از فاصله ۵.۸ متر با سرعت ۷.۳ متر بر ثانیه (۲۶ کیلومتر بر ساعت) به سمت شما بیایند و به اندازه اصلی خودشان برسند.

(دانلود تصویر متحرک)


بله، در واقع مردم حق داشتند که بیماری شهری بگیرند! چون افکت های حرکتی iOS 7 کاملا مثل نزدیک شدن سریع اشیا به افراد در دنیای واقعی هستند؛ حین حرکت با خودرو، اشیا و افراد و سایر چیزها چطور به سرعت به شما نزدیک شده و عبور می کنند؟ این حس در آی او اس ۷ هم هست.
 
در عین حال که این رویکرد برای برخی کاربران مشکل ساز شده، نشانگر نگاه متفاوت تیم طراحی رابط انسانی اپل هم هست. آنها هنوز هم دنبال بازسازی دنیای بیرون در درون iOS هستند، با این تفاوت که دیگر وقت شان را صرف نجاری و چرم کاری نمی کنند و سوار ماشین می شوند!
 
iOS 7 فقط یک ظاهر متفاوت ندارد، حس متفاوتی هم به ارمغان آورده. تیم رابط انسانی اپل از کتاب های فیزیک شان گرد و خاک تکانده اند. کسی چه می داند، شاید هم ایده افکت حرکتی از پیشتازان فضا و جنگ های ستاره ای به ذهن شان رسیده. این تصویر متحرک را دانلود کنید، تا بهتر متوجه منظور ما شوید.




:: بازدید از این مطلب : 510
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 آبان 1392 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

<-CommentGAvator->
aliasghar در تاریخ : 1392/8/12/7 - - گفته است :
nice


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: